Welcome to Qaraqalpaqstan Respublikası statistika basqarması   Click to listen highlighted text! Welcome to Qaraqalpaqstan Respublikası statistika basqarması Powered By GSpeech
Biz hám
Указ
Президента Республики Узбекистан
 
Достоверная информация о населении Республики Узбекистан и его благосостоянии является важнейшей основой для разработки долгосрочных прогнозов и государственных целевых программ социально-экономического развития, программ создания новых рабочих мест и обеспечения занятости населения, формирования индикаторов национальных Целей устойчивого развития, изучения процессов размещения и использования трудовых ресурсов, осуществления научных исследований.
 
Руководствуясь резолюцией от 10 июня 2015 года «Принципы и рекомендации в отношении переписей населения и жилищного фонда раунда 2020 года», Организация Объединенных Наций настоятельно призывает государства-члены провести по меньшей мере одну перепись населения и жилищного фонда в рамках Всемирной программы переписей населения и жилищного фонда 2020 года, учитывая международные и региональные рекомендации, относящиеся к переписи населения и жилищного фонда.
 
За годы независимости в Республике Узбекистан перепись населения не проводилась. Произошедшие изменения, кардинально повлиявшие на численность населения, половозрастную структуру, особенности расселения на территории республики и другие социально-демографические характеристики, существенно ограничивают применение имеющихся данных текущего учета населения.
 
Принимая во внимание поддержку Организацией Объединенных Наций Всемирной программы переписей населения и жилищного фонда раунда 2020 года, а также в целях обеспечения точного подсчета населения, индивидуального учета и детального его описания по полу, возрасту, семейному положению, уровню образования, жизни, занятости, национальности, гражданству и другим демографическим, социально-экономическим характеристикам в четко определенном едином учетном периоде:
 
1. Провести в 2022 году перепись населения в Республике Узбекистан.
 
2. Утвердить:
 
Концепцию проведения в 2022 году переписи населения в Республике Узбекистан согласно приложению № 1;
 
Программу комплексных мер по проведению в 2022 году переписи населения в Республике Узбекистан согласно приложению № 2.
 
3. Создать:
 
Республиканскую комиссию по оказанию содействия в проведении
в 2022 году переписи населения в Республике Узбекистан в составе согласно приложению № 3;
 
территориальные комиссии по оказанию содействия в проведении
в 2022 году переписи населения в Республике Узбекистан при Совете Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятах областей и г. Ташкента с утверждением их типового состава согласно приложению № 4.
 
4. Определить основными задачами:
 
а) Республиканской комиссии по оказанию содействия в проведении
в 2022 году переписи населения в Республике Узбекистан:
 
обеспечение своевременного и качественного выполнения мер, связанных с подготовкой и проведением переписи населения;
 
координацию взаимодействия между уполномоченным органом по проведению переписи населения и другими органами государственного
и хозяйственного управления, органами исполнительной власти на местах;
 
осуществление контроля за ходом подготовки и проведения переписи населения;
 
рассмотрение предложений по вопросам финансирования подготовки
и проведения переписи населения, организации обработки ее материалов и опубликования итогов;
 
организацию привлечения физических и юридических лиц для участия
в проведении переписи населения с решением вопросов оплаты их труда;
 
рассмотрение вопросов привлечения организаций, независимо от форм собственности, к работам по подготовке и проведению переписи населения, а также выработке предложений, направленных на активизацию и повышение эффективности сотрудничества с международными организациями;
 
б) территориальных комиссий по оказанию содействия в проведении
в 2022 году переписи населения в Республике Узбекистан при Совете Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятах областей и г. Ташкента:
 
организацию работ по подготовке и проведению переписи населения
в регионах с указанием конкретных мер и ответственных исполнителей;
 
выработку предложений по вопросам, связанным с созданием благоприятных условий для подготовки и проведения переписи населения
 
в регионах, а также укрепления материально-технического оснащения территориальных подразделений уполномоченного органа по проведению переписи населения и других организаций, задействованных в данном процессе;
 
осуществление контроля за выполнением комплекса работ по подготовке и проведению переписи населения в регионах;
 
привлечение и поощрение физических и юридических лиц, принимавших участие в подготовке и проведении переписи населения в регионах.
 
5. Государственному комитету по статистике, Министерству экономики
и  промышленности, Министерству финансов, Министерству внутренних дел, Министерству юстиции Республики Узбекистан в срок до 1 июля 2019 года совместно с заинтересованными министерствами и ведомствами разработать
 
и внести в Кабинет Министров проект Закона Республики Узбекистан
«О переписи населения», предусматривающий в том числе:
 
цели, порядок, период и сроки проведения переписи населения;
 
организацию и проведение переписи населения на основе современных технологий и методологии, принятых в передовой зарубежной практике;
 
участие органов государственной власти и управления в организации
и проведении переписи населения с раскрытием их задач, функций
и ответственности;
 
участие юридических и физических лиц в организации и проведении переписи населения с установлением конкретных механизмов и источников оплаты их труда;
 
организационно-практические, правовые, экономические и другие меры по реализации итогов переписи населения.
 
6. Национальному информационному агентству Узбекистана, Национальной телерадиокомпании Узбекистана и Агентству информации и массовых коммуникаций при Администрации Президента Республики Узбекистан организовать в средствах массовой информации публикации и тематические передачи по освещению целей и задач настоящего Указа.
 
7. Установить, что руководители министерств и ведомств, органов исполнительной власти на местах, соответствующих комиссий несут персональную ответственность за своевременное, полное и качественное выполнение задач, предусмотренных настоящим Указом.
 
8. Контроль за исполнением настоящего Указа возложить на Премьер-министра Республики Узбекистан Арипова А. Н., руководителя Администрации Президента Республики Узбекистан Низомиддинова З. Ш. и заместителя Премьер-министра Республики Узбекистан – министра финансов Кучкарова Д. А.
 
 
                Президент Республики Узбекистан                                                                        Ш. МИРЗИЁЕВ

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

farmoni

Oʻzbekiston Respublikasi aholisi va uning farovonligi toʻgʻrisidagi ishonchli maʼlumot uzoq muddatli prognozlar va davlatning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish maqsadli dasturlarini, yangi ish oʻrinlari tashkil etish va aholi bandligini taʼminlash dasturlarini ishlab chiqish, barqaror rivojlanish Milliy maqsadlari indikatorlarini shakllantirish, mehnat resurslari joylashuvi va ulardan foydalanish jarayonlarini oʻrganish, ilmiy tadqiqotlar olib borish uchun muhim poydevor hisoblanadi.

Birlashgan Millatlar Tashkiloti 2015 yil 10 iyundagi “2020 yilda aholi va uy-joy fondini roʻyxatga olish borasidagi prinsiplar va tavsiyalar” rezolyutsiyasiga tayanib, aʼzo davlatlarni 2020 yilda Butunjahon aholi va uy-joy fondini roʻyxatga olish dasturi doirasida aholi va uy-joy fondini roʻyxatga olishga taalluqli xalqaro va hududiy tavsiyalarni inobatga olgan holda kamida bir marta aholi va uy-joy fondini roʻyxatga olishni oʻtkazishni qatʼiy daʼvat etadi.

Mustaqillik yillarida Oʻzbekiston Respublikasida aholini roʻyxatga olish oʻtkazilmagan. Aholi soniga, yosh-jins tarkibiga keskin taʼsir koʻrsatgan oʻzgarishlar, respublika hududidagi aholi joylashuvi xususiyatlari va boshqa ijtimoiy-demografik oʻziga xosliklar aholining joriy hisobiga oid mavjud maʼlumotlarni qoʻllashni sezilarli darajada cheklamoqda.

Birlashgan Millatlar Tashkiloti 2020 yilda Butunjahon aholi va uy-joy fondini roʻyxatga olish dasturini qoʻllab-quvvatlashini eʼtiborga olgan holda, shuningdek, aholi sonining aniq hisoblab chiqilishini taʼminlash, aniq belgilab qoʻyilgan yagona hisobga olish davrida aholining jinsi, yoshi, oilaviy ahvoli, maʼlumoti, hayot darajasi, yashash sharoiti, bandligi, millati, fuqaroligi hamda boshqa demografik, ijtimoiy-iqtisodiy xususiyatlari boʻyicha yakka tartibda hisobga olish va batafsil tavsiflash maqsadida:

 1. Oʻzbekiston Respublikasida 2022 yilda aholini roʻyxatga olish oʻtkazilsin.

 2. Quyidagilar:

 Oʻzbekiston Respublikasida 2022 yilda aholini roʻyxatga olishni oʻtkazish konsepsiyasi 1-ilovaga muvofiq;

 Oʻzbekiston Respublikasida 2022 yilda aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishga doir kompleks chora-tadbirlar dasturi 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

 3. Quyidagilar:

 Oʻzbekiston Respublikasida 2022 yilda aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishga koʻmaklashish boʻyicha respublika komissiyasi 3-ilovaga muvofiq tarkibda;

 Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari huzuridagi Oʻzbekiston Respublikasida 2022 yilda aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishga koʻmaklashish boʻyicha hududiy komissiyalar tashkil etilsin, ularning namunaviy tarkibi 4-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

  1. Belgilab qoʻyilsinki:

 a) Oʻzbekiston Respublikasida 2022 yilda aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishga koʻmaklashish boʻyicha respublika komissiyasining asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilansin:

 aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazish bilan bogʻliq tadbirlarning oʻz vaqtida va sifatli bajarilishini taʼminlash;

 aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishga vakolatli organ hamda boshqa davlat va xoʻjalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari oʻrtasidagi oʻzaro hamkorlikni muvofiqlashtirish;

 aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazish jarayonini nazorat qilish;

 aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazishni moliyalashtirish, materiallarni qayta ishlashni tashkil etish va yakuniy natijalarni eʼlon qilish masalalari boʻyicha takliflarni koʻrib chiqish;

 aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishda ishtirok etish uchun jismoniy va yuridik shaxslarni, ularning mehnatiga haq toʻlash masalalarini hal qilgan holda, jalb etishni tashkil etish;

 tashkilotlarni, ularning mulkchilik shaklidan qatʼiy nazar, aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazish bilan bogʻliq ishlarga, shuningdek, xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikni faollashtirish va hamkorlik samaradorligini oshirish boʻyicha takliflar ishlab chiqishga jalb qilish masalalarini koʻrib chiqish;

 b) Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari huzuridagi Oʻzbekiston Respublikasida 2022 yilda aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishga koʻmaklashish boʻyicha hududiy komissiyalarning asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilansin:

 hududlarda aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazish boʻyicha ishlarni aniq chora-tadbirlar va masʼul ijrochilarni koʻrsatgan holda tashkil etish;

 hududlarda aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazish uchun qulay shart-sharoitlar yaratish bilan bogʻliq masalalar yuzasidan, shuningdek, aholini roʻyxatga olishni oʻtkazish boʻyicha vakolatli organ hududiy boʻlinmalarini va bu jarayonga jalb qilingan boshqa tashkilotlarni moddiy-texnik taʼminlanganligini mustahkamlash masalalari boʻyicha takliflar ishlab chiqish;

 hududlarda aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazish boʻyicha kompleks ishlar bajarilishini nazorat qilish;

 hududlarda aholini roʻyxatga olishga tayyorgarlik koʻrish va uni oʻtkazishga jismoniy va yuridik shaxslarni jalb etish hamda ishtirok etganlarni ragʻbatlantirish.

 5. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat statistika qoʻmitasi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Moliya vazirligi, Ichki ishlar vazirligi, Adliya vazirligi boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda 2019 yil 1 iyulga qadar muddatda quyidagilarni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasining “Aholini roʻyxatga olish toʻgʻrisida”gi qonuni loyihasini ishlab chiqsin va Vazirlar Mahkamasiga kiritsin:

aholini roʻyxatga olishni oʻtkazishning maqsadlari, tartibi, davri va muddatlari;

 ilgʻor xorijiy amaliyotda qabul qilingan zamonaviy texnologiya va uslubiyotlar asosida aholini roʻyxatga olishni tashkil etish va oʻtkazish;

 aholini roʻyxatga olishni tashkil etish va oʻtkazishda davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining ishtiroki, ularning vazifalari, funksiyalari hamda javobgarligini koʻrsatish;

 aholini roʻyxatga olishni tashkil etish va oʻtkazishda jismoniy hamda yuridik shaxslarning ishtiroki, ular mehnatiga haq toʻlashning aniq mexanizmlari va manbalarini belgilash;

 aholini roʻyxatga olish yakunlarini amalga oshirish boʻyicha tashkiliy-amaliy, huquqiy, iqtisodiy va boshqa chora-tadbirlar.

 Oʻzbekiston Milliy axborot agentligi, Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi ommaviy axborot vositalarida ushbu Farmonning maqsad hamda vazifalarini keng yoritish boʻyicha chiqishlar va mavzuga oid koʻrsatuvlarni tashkil etsin.

Vazirliklar va idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, tegishli komissiyalar rahbarlari mazkur Farmonda nazarda tutilgan vazifalarning oʻz vaqtida, toʻliq va sifatli bajarilishi uchun shaxsan javobgarligi belgilab qoʻyilsin.

Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh.Nizomiddinov va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari – moliya vaziri J.A.Qoʻchqorov zimmasiga yuklansin.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti 
Sh.MIRZIYOYEV
Tugmani bosing Tinglash